Van Jo-burg naar Breburg

29 maart 2013 - Prinsenbeek, Nederland

Warm welkom in een koud kikkerland,

Zaterdag worden we door Anne-Karlijn en partner Pascal opgehaald van Schiphol. Knuffelen, eindelijk weer. Het weer is koud maar helder, prima.

Weer thuis zorgen Jelle en Moniek voor de lunch, Hollandse kost (erwtensoep en worstenbrood). Daarna toasten met champagne en een tompouce met foto bij de koffie. Alles ziet er piekfijn uit (bedankt AK en Pascal!!!), bloemen op tafel.

Later op de middag komen Ma en Andre…..wat een welkom, het is goed weer thuis te zijn. De volgende dag naar Eijsden, hartelijke begroetingen, bijkletsen, enthousiaste reacties op ons blog. Vrienden komen langs in de loop van de week. Warm welkom ook op ons werk waar we na Pasen weer de draad op pakken. Ook ”Vertrouwen” (http://www.praktijkvertrouwen.nl) pakt volgende week de draad op.

Terug kijkend beseffen we ondertussen dat we tijd nodig hebben om alle indrukken te verwerken en een plaats te geven. Letterlijk, foto’s en film vragen bewerking maar ook mentaal, je gaat relativeren als je zoveel gezien hebt.

We weten een ding zeker: “ dit smaakt naar meer”. De wereld is mooi, mensen zijn mooi en interessant en er valt nog veel te ontdekken. Wanneer en waar naar toe ….het wijst zich vanzelf wel, daar hebben we het volste vertrouwen in.

Nu nog even de laatste “losse eindjes” zoals de foto’s van Zuid Afrika plaatsen op het blog.  (Dus kijken onder “ Kabbelen in Kaapstad”.)

De reacties op ons blog zijn ronduit positief. Hoewel we de statistieken kunnen volgen zijn we erg benieuwd naar onze “volgers”. Daarom onze vraag:

Als je dit leest, wil je dan s.v.p. een keertje op “reactie” klikken onder aan deze pagina, als je dat tot nu toe nog niet gedaan hebt? Commentaar hoeft niet, mag wel natuurlijk. Alvast bedankt.

………………… Bedankt lieve mensen………….

1. Willy Mooy:
    29 maart 2013
    Wat je al zegt, Wat een hoeveelheid indrukken hebben jullie opgeslagen!
    Ik zou zeggen, neem de tijd om die te verwerken, voor je weer plannen maakt op reis te gaan!
  2. Anne-Karlijn:
    29 maart 2013
    Stonden we de hele tijd gefocust te kijken naar de deur in de aankomsthal van Schiphol... Stappen jullie er natuurlijk doorheen als je net even wegkijkt!! Maar wat was die knuffel fijn!! Ben zo blij dat jullie weer thuis zijn! :D
  3. Hans Mertens:
    29 maart 2013
    Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers.....
  4. Claudia:
    29 maart 2013
    Welkom terug, wat een mooie reis en wat een belevenissen!!!!
  5. Karin R:
    Welkom thuis
  6. Kees Theeuwes:
    Hoi,
    Die Globetrotters,

Heb al jullie verhalen met veel genoegen en een beetje jaloers ook, gelezen. Ook alle foto's gezien. Moooooi !!!!
    Fijn dat jullie zo hebben genoten. Het is je gegund.

Tot ziens eens,

Kees Th.
  7. Monica:
    29 maart 2013
    Ha fijn voor jullie om weer thuis te zijn. Ja kan ik me voorstellen dat het naar meer smaakt!
    Ja ik heb jullie gevolgd, leuk, interessant en spannend.
    Lieve groet,
    Monica
  8. Nicole:
    29 maart 2013
    Wat een geweldige afsluiting, zo! Echt prachtige foto's... Daar ben je het hele jaar nog wel zoet mee, schat ik! Leuk dat ik (we) een beetje mee mocht(en) reizen! Welkom thuis! Xxx
  9. Gaby:
    Home Sweet Home
  10. Riny van kesteren:
    29 maart 2013
    Wat heerlijk als je na zo'n lange tijd op reis te zijn geweest weer opgewacht wordt door diegene die zo dicht bij je staan ,En het zo heerlijk vinden dat je weer thuis ben.Wij hebben enorm genoten van de verslaggeving en van jullie ervaringen en de prachtige foto's ..Het zal best nog wel tijd vergen om weer in het oude gareel komen.Jullie zullen nog wel heel veel "herkauwen"en veel weer herbeleven.En nog vaak tegen elkaar zeggen "weet je nog daar"...of "toen we daar en daar waren.Alles bij elkaar was het een unieke ervaring.Een hartelijke groet van Henk en Riny
  11. Audrey:
    29 maart 2013
    Ik heb je ondertussen alweer gezien op het werk. Wat gaat de tijd snel en wat hebben hebben jullie veel gezien en meegemaakt . Zoals ik al eerder zei was ik regelmatig erg jaloers en hoop ik ooit ook al die foto's eens zelf te mogen maken.

Groetjes Audrey
  12. Claudia vn Opstal:
    Hoi,
    Wat fijn dat jullie een goede thuiskomst hebben gehad!
    Ik kan me voorstellen dat alles nu een plekje moet krijgen,wat was het veel en mooi!!!
    Zullen we als je het weer wat rustiger hebt afspreken om eens lekker bij te kletsen!
    Gr Claudiax
  13. Myriam:
    29 maart 2013
    Welkom thuis stoere globetrotters en inderdaad je relativeerd het leven in nederland is niet zaligmakend slecht een norm en onderdeel en wat is goed of beter...de kern overal is respect voor al wat leeft en geluk in kleine dingen
  14. Ellie Bouwmans:
    29 maart 2013
    Weer "gewoon" werken na zoveel prachtige ervaringen zal niet meevallen. Ook hier is het wel mooi en fijn en ook hier zijn geweldig fijne en mooie mensen --- maar dat is zo gewoon, niet waar? Jullie moeten het er even mee doen.
    Voor straks: fijne Pasen!
  15. Ine jaspers:
    29 maart 2013
    welkom thuis het was een hele ervaring voor jullie en ja dat denk ik ookdat dit naar meer smaakt, en dan hoop ik dat ik mee kan reizen in julie ervaringen en verhalen gr ine jaspers
  16. Rinette:
    29 maart 2013
    Het afgelopen half jaar heb ik enorm genoten van jullie verhalen en was regelmatig nieuwsgierig naar de plaatjes van de verhalen die jullie vooruit snelden.
    Houdt het relativeren vast en deel het en laat je vooral niet (volledig) meeslepen door de hectiek van de dag.
    Arnold tot volgende week, en Marlene hopenlijk tot binnenkort om ook jou belevingen te kunnen horen en van de verhalen van jullie samen te kunnen genieten.
  17. Jelle:
    Hoi pap en mam,

Ik heb de verhalen allemaal gelezen... Dus ook ik.zou een trouwe volger genoemd kunnen.worden.

Jelle
  18. Corry van den boezem:
    30 maart 2013
    Met heel veel genoegen naar jullie foto' s en reisverhalen gekeken. Ik heb ze allemaal bewaard en zal zeker nog eens naar jullie foto's kijken. Ik hoop jullie snel te spreken. Wel fijn dat jullie er weer zijn.
    Liefs Corry
  19. Leon Orban:
    30 maart 2013
    Welkom terug. Zal wel wennen zijn, zeker het winterse weer. Erg veel plezier gehad in het lezen van jullie verhalen.

Groeten Léon.
  20. Eduard:
    30 maart 2013
    Genoten van jullie reisverhalen en foto's. Welkom terug en werkze dinsdag(?)

Groet,
    Eduard.
  21. Mia:
    30 maart 2013
    Ja, wat moet ik nu toevoegen.....ik ben heel erg blij dat jullie terug zijn, ofschoon de wereld werd groter en ook kleiner, jullie verhalen, het Face Timen, geweldig toch? Wat is dan afstand?
    Nogmaals bedankt.

Lieve groet Mama
  22. Anita van ginneken:
    30 maart 2013
    Welkom thuis, dank jullie voor de mooie verhalen
    en foto's. We hebben allemaal mee gereisd.
  23. Lia:
    30 maart 2013
    Ja ook wij zijn blij dat jullie er weer zijn....welkom
    in ons koude kikkerland en wat hebben we genoten van jullie verhalen en prachtige fotos
    en wat zullen wij nog dilwijls terug kijken naar al die verhalen en fotos
    Arnold en Marlene ....fijne Paasdagen van ons.,

Arnold en Marlene fijne Paasdagen van ons
  24. Kees en Jolanda:
    31 maart 2013
    We hebben ontzettend genoten van jullie geweldige reis.
    Ik ben blij dat ik jullie weer heb kunnen knuffelen. En de foto`s die ik al gezien heb, waren fantastisch. Fijne paasdagen, Kees en Jolanda.
  25. Miryam:
    2 april 2013
    Het was een hartelijk weerzien, koffie, wijntje, zoals vanouds! Fijn dat jullie er weer zijn!.

Herman enb Miryam.
  26. Jan-Henk:
    3 april 2013
    Wat heb ik genoten van jullie prachtige verhalen en foto's, fijn dat jullie het zo naar je zin gehad hebben!
    Groet,
    Jan-Henk
  27. Liesbeth post:
    3 april 2013
    Mooi!
  28. Gerda:
    5 april 2013
    Ik heb vandaag het laatste reisverhaal gelezen en weer met plezier gelezen. Fijn dat we hebben mogen meegenieten op deze manier.
    Voor nu weer veel succes met het acclimatiseren en het "gewone"leven Hopenlijk komt hier ook weer snel de zon;tenslotte waren jullie die toch wel zo,n beetje gewend !