Mijmeren in Mendoza

19 oktober 2012 - Mendoza, Argentinië

Mendoza is een mooie stad met weinig bezienswaardigheden. De sfeer in de stad is prima, vriendelijke en behulpzame mensen, nergens haast. Het regent weinig, de temperaturen varieren in oktober tussen 20 en 30 graden. De brede, met bomen omzoomde straten bieden schaduw voor de liefhebber, de parken veel ruimte om je te vermaken. Goede restaurants, heerlijk eten. Verrukkelijke wijnen.

Ons appartement blijkt een tegenvaller, wel veel ruimte maar helaas niet schoon. Slapen doen we dan ook in de lakenzakken die we bij ons hebben. Want ook ’s nachts heb je geen deken nodig. De ligging van het appartement is wel gunstig, op de hoek van het centrale park: Plaza de Independencia.  Hier gebeurt veel om van te genieten: de aankomst van het nationale voetbalteam van Uruguay, logeren in het hotel naast ons, (voor een match tegen Argentinie op vrijdagavond, 3-0 voor Argentinie), live muziek in de avonden.

O ja, de pinpas. Na een onrustige nacht, met meerdere malen checken van het banksaldo (gelukkig geen afschrijvingen), terug naar het casino waar de pas verloren was geraakt.

Bleek te zijn ingenomen door de automaat en door de bankmedewerker afgegeven aan de balie van het casino. Si, el senor de la tarjeta!!!! Zelden zo blij geweest met een stukje oranje plastic.

De bezienswaardigheden die Mendoza wel heeft hebben we in een rustig tempo bekeken, slenterend, vanaf een terrasje of liggend in het park.

Advies gegeven aan en gekregen van andere vliegende hollanders, want die kom je werkelijk overal tegen.

In veel winkels van Mendoza hangt wat wij al lang zouden hebben weggedaan.

Het sfeertje doet vaak denken aan de jaren 80, of een oude Hollywoodfilm.

Toch zijn er ook speciale zaken, het kruidenwinkeltje en toch die grote matenwinkel (keus te over???) voor dames/heren en kinderen.

In een lang weekend zijn  we echt tot rust gekomen. Tijd voor actie, een tour langs de wijngaarden in de omgeving. Bijzonder: niet georganiseerd, wel op de fiets, gehuurd bij Mister Hugo. Geweldige omgeving, met besneeuwde bergen als decor voor de wijngaarden. Natuurlijk ruim geproefd van verschillende wijnen.

’s Avonds de bus in, naar Bariloche. Een klein stukje maar, slechts 19 uur bussen.

Gelukkig hebben we luxe stoelen, deze kunnen bijna horizontaal. We slapen enkele uurtjes, genieten als het licht wordt van het uitzicht, leegte en nog meer leegte. Af en toe een ja-knikker, een dorpje en uiteindelijk bergen. Bariloche bereikt!!!!

De huurauto staat al klaar, de rest volgende maal.

1. Leon Orban:
    19 oktober 2012
    Geniet van jullie verhalen. Veel genoegen.

Léon.
  2. Nicole:
    19 oktober 2012
    Leuk! Maar 19 uur in de bus lijkt me ff wat minder... Komen jullie serieus veel Nederlanders tegen? Grappig!
    Gelukkig is de bankpas terug... Mazzelaar! Gebeurt maar één keer (hoor!!!) als het goed is! Xxx
  3. Monica:
    19 oktober 2012
    Fijn dat het jullie zo goed gaat,ik zit nu in Florence met mijn zoon hebben ze ook heerlijke wijn. Mooie foto's zeker die met de fietsen
    Lieve groet,
    Monica
  4. Mia:
    20 oktober 2012
    Bedankt voor jullie verslag, wat een andere wereld hè, mar zo te Horen komen jullie niks te kort.
    Mooie foto's Wn het mountenbices die jullie hadden? Hier gelukkig nog geen helm verplicht.
    Maak er weer een fijne dag van. Liefs Mama
  5. Kees en Jolanda:
    20 oktober 2012
    Wij genieten van jullie verhalen en o zo mooie foto`s.
  6. Lia:
    20 oktober 2012
    wat zijn jullie toch geluksvogels, en dan dat lekkere weer
    stuur maar wat deze kant op haha,
    en wat leuk jullie daar op de fietsen te zien
    de fotos zijn ook geweldig
    heel veel liefs
    van ons...............

hier in Pr.Beek is alles oké
  7. Andre:
    20 oktober 2012
    Mooi hoor, leuke verhlen. Ik lees nu meer van jullie dan ooit in Nederland...
    Het sociale van media :-)
    Veel plezier verder
  8. Erica:
    20 oktober 2012
    leuk om jullie veelzijdige verhalen te lezen. fijn dat de pas terug is. Goede reis.
  9. Luus:
    23 oktober 2012
    Geweldig zo het gaat en jawel een hoopje geluk in een oranje plastiekje have fun, luus
  10. Ine:
    23 oktober 2012
    Haai, moet zeggen dat je daar je bankpas wel snel terug krijgt.
    Bij je eigen bank levert het meer problemen op.
    Nou en nu gewoon verder gaan met pinnen...... Zal wel lukken niet dan....
    Groetjes
    Ine