meer, meer en nog meer meer

26 oktober 2012 - Osorno, Chili

Meer, meer en nog meer.

De afgelopen week stond in het teken van meer….

Meer meren, met de meest exotische namen. In Bariloche het grootste, Nahuel Huapi (spreek uit nawel wapie). Imponerend blauw, omlijst door bergen met sneeuw op de toppen. Adembenemend mooi. Maar ook de kleinere varianten zijn niet te versmaden. Lago hermoso (gewoon het mooie meer), lago Mascardi (met italiaanse invloeden en een prachtige waterval, de cascade de los Alerces). Om alle meren te benoemen is te veel, maar we zagen er meer dan voldoende.

Meer ripio wegen, dat wil zeggen wegen waar de toplaag (nog) ontbreekt. We reden ze bijna dagelijks, en mooi waren ze…

Meer verschillende nederzettingen.

Bariloche, te vergelijken met Valkenburg. Niet onaardig, maar vooral gericht op de massa. Goede standplaats, leuk appartement.

El Bolson, de alternatieve/hippie variant. Op zaterdag een feria, vol kraampjes met huisvlijt ( gebreid , gesmeed, gekookt, gebakken, gehakt en bewerkt) Sieraden, houtbewerking, huisgemaakte chocolade, stenen. Prima sfeertje. Een grote pendel in het centrum, Marlene nog even geharmoniseerd. Lekker gegeten, de lekkerste forel ooit, gevolgd door het beste, hoe kan het ook anders, zelfgemaakte, ijs van Patagonie.

San Martin de los Andes, kleinschalig, met aandacht voor duurzaamheid. Plastic zakken worden in de winkels niet meer verstrekt. Bij aankomst zagen we de voltallige politiemacht hun nieuwe auto’s in ontvangst nemen. Helaas, dit bleek niet genoeg voor onze veiligheid. ’s Nachts een insluiper in ons appartement. Gelukkig, alleen contant geld meegenomen.

Nog meer bergen.

Terugkerend naar Bariloche over de paso Cordoba gereden. 60 km ripio weg, maar mooi, al die verschillende uitzichten.

Meer lekkers.

Bariloche: chocolade, chocolade en La Abuela, de afhaaloma.

El Bolson: chocolade, ijs en forel

San Martin: hertenbief

Meer flora en fauna.

Veel ontspringend groen, bomen in bloei. Vogels, die nooit wilden poseren.

Meer soorten vervoer.

Deze week gebust, zelf gereden in een huurauto (Fiat Uno) en uiteindelijk per taxi terug naar het busstation.

Van hieruit verder naar Chili, bestemming Osorno.

Maar dit de volgende keer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nicole:
    27 oktober 2012
    Jeetje... Ik raak niet uitge'ohhhht'... G e w e l d i g! Leuk dat jullie zo vaak samen op de foto staan! Jammer dat de jullie de criminaliteit ook moeten meemaken, hopelijk valt de schade mee... Liefs Nicole...
  2. Ine jaspers:
    27 oktober 2012
    Wat zijn de fotos mooi ,zo te lezen hebben jullie het wel goed naar het zin .
    Jammer van de diefstal. maar dat kan de reis niet bederven.
    geniet er samen nog maar meer van
    gr Ine jaspers
  3. Ine:
    Hoi zus en zwager,
    mooi die meren. Heb van de week ook een meer gezien...nl de Reeuwijkse meren...oh nee plassen heet dat.En vanuit de trein ook nog wat meren gezien....maar lang niet zo mooi als wat jullie gezien hebben.Dit was even mijn reisverslag van mijn uitstapje met de trein Sittard Reeuwijk.
    Zo te zien , hebben jullie het reuze naar je zin. geniet ervan..liefs Ine
  4. Pap hanssen:
    29 oktober 2012
    geweldige avontuurlijke reis
    prachtige foto's
    geniet ervan
  5. Miryam:
    31 oktober 2012
    wij thuisblijvers lezen jullie reisverhalen/foto's met plezier! Dit is echt het grote genieten!!! Dikke knuffel uit Prinsenbeek. Herman en Miryam XXX
  6. Eddy Aerts:
    31 oktober 2012
    Ik dacht dat ik in Saudi Arabia nu wel het een en ander aan natuurschoon zag. maar die foto's van jullie zijn echt fantastisch!!! En ik vind het goed om te lezen dat het eigenlijk allemaal goed verloopt, na ja, op die ene insluiper na dan. Succes, geniet er van en ben benieuwd naar de foto's van Antartica!!
  7. Lia:
    1 november 2012
    Wat zijn jullie genieters zeg, en wat een prachtige fotos geniet maar van het mooie weer want hier is het echt herftweer, zijn jullie nu op weg naar Antartica?
    oja ook nog gefeliciteerd met jullie zoon.. BAS..
    vanuit Prinsenbeek veel groetjes van ons.